روایت اخلاق و سیره شهید جواد محمدی از زبان هم رزم شهید :: هیئت نورالحسین (علیه السلام) درچه

هیئت نورالحسین (علیه السلام) درچه

پایگاه جامع اطلاع رسانی هیئت نورالحسین (علیه السلام) درچه

هم اکنون عضو کانال ایتا هیئت نورالحسین درچه(ع) شوید
به نظر میرسد فایل های جاوا اسکریپت به درستی بارگذاری و اجرا نشده است ، لطفاً دوباره صفحه را بارگذاری بفرمایید .
منتشر شده : ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۴
روایت اخلاق و سیره شهید جواد محمدی از زبان هم رزم شهید

از زبان همرزم شهید مدافع حرم جواد محمدی
شهادت ابرمرد «فاتح خان طومان» پس از یکسال فراغ رفیق شهیدش مهدی اسحاقیان/ جواد در خوش رویی سرآمد بود

نورالحسین(ع)/ جواد محمدی که به‌صورت مستشاری در سوریه برای دفاع از حریم درخشان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حضور پیداکرده بود در درگیری با تروریست‌های سلفی تکفیری به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید جواد محمدی شامگاه روز 16 خرداد 96 در نبرد با تروریست‌های تکفیری در منطقه حماه سوریه به شهادت رسیده است؛ هنوز پیکر پاک این شهید به خاک وطن بازنگشته است.

شهید مدافع حرم جواد محمدی پنجمین شهید مدافع حرم شهر درچه است.

«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

قلم در دستانم سنگینی می کند، وقتی می خواهم از تو بنویسم. از روح بزرگت مدد می خواهم و اذن می گیرم تا یاری ام کند. چگونه می توان از تو نوشت، در حالیکه فرشتگان آسمان تو را می ستایند و خداوند با قلم سرخ بر قلب تاریخ، نام زیبای تو را نگاشت.

ای شهید …

ای که مرگ سرخ را برگزیدی تا عاشقانت را از مرگ سیاه برهانی، امروز ما و تاریخ ما و ملت ما، به تو و خون تو محتاج است.

تو را باید در اشکهای مطهر فاطمه پنج ساله ات جستجو کرد و تو را باید در کلام روشن و استوار همسر با بصیرتت و نگاه با صلابت همرزمانت شناخت.

در پی شهادت مردم میدان رزم، فرزند انقلاب، فاتح خان طومان و پدر فاطمه پنج ساله، شهید جواد محمدی، بر آن شدیم تا به منظور شناساندن این ابرمرد شاهد نمونه اصفهان، به جوانان این مرز و بوم، گفتگویی با همرزمان شهید داشته باشیم.

***

همرزم شهید که مدت های مدیدی جواد محمدی را می شناخت و خاطرات بسیاری از وی در آزادسازی خان طومان داشت، گفت: جواد در دوره آزادسازی خان طومان با ما بود و تبحر خاصی در میدان نبرد داشت به نحوی که با اطمینان کامل می توان گفت، حضور جواد در سوریه بسیار تاثیر گذار بود.

وی با اشاره به اینکه رفتار شهدا به گونه ای خاص آنها را به شهادت نزدیک می کند، افزود: جواد از مردان نیک روزگار بود و در همه مراحل زندگی اش به خوبی می توانست شرایط را بسنجد و اقدام قاطع، سنجیده و به موقع انجام دهد؛ این رفتارش نه تنها در سوریه بلکه در بین بچه های بسیجی درچه و همکارانش زبانزد بود.

رزمنده بسیجی از تاثیر گذار بودن شهید جواد محمدی در بین همکاران و بچه بسیجی ها گفت و ادامه داد: یکی از جوانان انقلابی و ولایتی درچه بود و از کار فرهنگی و مذهبی کم نمی گذاشت، به نحوی که حتی در مراسم تشییع شهید مهدی اسحاقیان که از دوستان و هم پایگاهی هایش به شمار می رفت، با تمام وجود خدمت کرد و سنگ تمام گذاشت و چه زیبا که امسال در سالگرد رفیق شهیدش، در سوریه به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه فراغ از شهید مهدی اسحاقیان، از رمضان سال 95 تا رمضان سال 96 جواد را آسمانی کرد، اذعان کرد: در سخت ترین و دشوارترین صحنه های نبرد لبخندش گره گشا بود و امروز باید روایتی از ابرمرد خطه شهر شاهد درچه را زمزمه کنیم.

پاسدار مدافع حرم از اصفهان، از روحیه دادن جواد در زمان شهادت شهید شاهسنایی در سوریه این گونه گفت: جواد از روز شهادت شاهسنایی آسمانی شد و با وجودی که جواد ارادت خاصی به شهید شاهسنایی داشت ولی زمانی که مشاهده می کرد، شهادت علی شاهسنایی غم سنگینی را بر خاطر همرزمان شهید گذاشته است، به بچه ها روحیه می داد و دائم می گفت، علی به خواسته اش رسیده است ولی خودش در فراق او به شدت اشک می ریخت.

وی با بیان اینکه جواد بمب روحیه بود و جگر شیر داشت، اظهار کرد: هر چه فکر می کنم اگر جواد به غیر از شهادت می رفت، در حقش جفا می شد زیرا جواد دلباخته ولایت بود.

همرزم شهید از شجاعت جواد این چنین گفت: زمانی که شهید مرتضی زارع به درجه شهادت رسید، جواد با شجاعت برای نجات پیکر مقدس شهید، به جلو رفت؛ تیر به پایجواد محمدی خورد و به شدت مجروح شد، بعد از گذشت یک ساعت جواد سوار بر موتور با پای خونین به جلو آمده بود تا کمک کند، به او گفتم با پای مجروح چرا جلو آمدی، گفت: این زخم چیزی نیست و اجازه دهید با موتور جلو بمانم؛ اتفاقی نمی افتد و لبخند زد.

وی با توجه به اینکه اسلام جغرافیا ندارد و برای دفاع از اسلام باید خارج از مرزهای کشور نیز حاضر شد، متذکر شد: ان شالله بتوانیم راه شهدای مدافع حرم را ادامه دهیم زیرا کار رزمندگان بسیار با ارزش است و امنیت امروز کشور را مدیون مجاهدت های این عزیزان و خانواده های آنها هستیم.

بسیجی جوان شرق اصفهانی با اشاره به حوادث تروریستی دیروز تهران، خاطرنشان کرد: آنهایی که به واسطه غفلت، حضور مدافعان حرم در سوریه را زیر سوال می بردند، امروز متوجه شدند که اگر رزمندگان مدافع حرم در مرزهای خارج از کشور دفاع نکنند، خاکریز مبارزه با تروریسم پشت دیوار مجلس خواهد آمد و باید همه مردم قدر این امنیت را که با حضور و رشادت رزمندگان مدافع و صبوری خانواده آنها به دست می آید، بدانند.

منبع: اصفهان شرق


منتشر کننده مطلب : هیئت نورالحسین(ع)
جستار کلمات:

توهین به خدافعان حرم

جواد محمدی

شهید جواد محمدی

شهید مسجد مصلی

مدافع حرم درچه

مدافعان حرم

مسجد قلعه پایین

هیئت درچه

هیئت نورالحسین

هیئت نورالحسین درچه

کانال ایتا هیئت نور الحسین(ع) درچه

نظرات (۴)

زیبا بود ممنون
به امید شهادت همه دلدادگان شهادت در راه پر صلابت اسلام و ولی فقیه و دفاع از آل الله
انشاء الله
۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۱ عاشقان شهادت
انشاالله نابودی داعش
۱۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۵۵ شمیم شهادت
اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک 

شهید کمکم کن دستمو بگیر راهمو نشون بده و تا آخر مراقبمون باااش بودنت پشت و پناه و تکیه گاه محکمیه و اینو تو تنگناها میشه خوب فهمید فقط ببخخخشش اگه تو شلوغیای زندگی زیاد وقت نکنم سر بزنم دلم پرواز میکنه براتون 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی